Tossa, una vila que relaxa i il-lumina

Jordi Bota

Camí de Ronda

És una ruta que havia fet en algunes altres ocasions, ja que el camí té unes espectaculars vistes de penya-segats i et permet visitar dues petites platges; un recorregut que podem fer en qualsevol part de l’any.

Per fer el trajecte només d’anada pots trigar prop d’una hora i quart amb petites pujades, i en alguns trams marcats amb cordes. El punt de partida se situa un cop creuat el passeig marítim, a l’avinguda de la Mar Menuda. En el primer revolt a la dreta trobem l’entrada al camí de ronda.

Les primeres indicacions estan als 5 minuts i travessem per entre els pins, amb més estones de sol que d’ombra. Hi ha marques verdes durant tot el trajecte que ens van guiant per on hem de passar. Veiem ja una primera caleta, molt petita i quasi inaccessible i seguim caminant contemplant les precioses vistes i pujant un tram que ens conduirà fins a la carretera i a un mirador on observem la preciositat de Tossa i la seva platja gran, plena de gent a l’estiu i deserta ara a l’hivern.

Passat el mirador caminem un petit tram per la carretera, i quan trobem el primer revolt a mà dreta tornem a agafar novament el camí de ronda i anem en direcció baixada.

En pocs minuts ja ens plantem a la primera cala, Cala Bona, petitoneta i sense sorra, que està a uns 3 kilòmetres del nucli de Tossa. Ens sorprèn, tanmateix, que hi hagi una gran guingueta que quasi ocupa tot el terreny i que, per les seves dimensions, trenca l’estètica de la zona i impedeix que s’hi puguin posar més tovalloles.

Fem una parada, i aprofitem per llançar-nos a l’aigua i capbussar-nos. Com que portem ulleres i tub, aprofitem l’avinentesa amb en Raül per fer snorkel, ja que l’aigua és cristal·lina i hi ha bastants peixos de diferents colors. També hi ha tot un seguit d’embarcacions estacionades.

Després amb el banyador encara mullat, reprenem el camí i en un quart d’hora arribem a Cala Pola, en un tram sense desnivell.

Aquí tenim una mica de platgeta i també hi ha un càmping amb el mateix nom. Aprofitem novament per banyarnos, prendre el sol, beure aigua i menjarnos un entrepà.

Durant tot el recorregut trobem algunes embarcacions que voregen aquesta esplèndida costa.

Si seguíssim més endavant ens trobaríem amb Cala Giverola i Cala Futadera, però enfilem ja el camí de tornada per quedar-nos a la vila de Tossa, una població marinera on podem destacar- hi diversos indrets, que hem visitat en d’altres ocasions.

Per llegir l'article complet subscrigui's a l'edició impresa en aquest enllaç